Poșta Română va începe să distribuie, de la 1 februarie, cardurile de energie acordate de Guvern persoanelor cu venituri reduse pentru plata facturilor la electricitate și la încălzirea locuințelor. Dacă pentru cei care locuiesc la casă condițiile de utilizare a acestui ajutor sunt mai simple, întrucât poştașii vor putea încasa plata pentru facturile la energie, în cazul celor de la bloc, procedura este anevoioasă.
Pentru cei care locuiesc la bloc, lucrurile se complică. De fapt, se complică pentru administratorul asociației de locatari, pentru că el, în cazul facturii la termie centralizată, plătește în relația cu furnizorul, o singură factură pentru întreg blocul, nu pentru fiecare apartament.
Așa că, în acest caz, asociația primește de la poştă un document în plus pentru fiecare apartament unde există beneficiari ai ajutorului de 1.400 de lei – un certificat de validare. În baza acestor certificate, se întocmește apoi factura generală, care va fi dusă la poștă.
Din cauza acestor complicații, reprezentanții asociațiilor de proprietari solicită Guvernului să simplifice modalitatea de acordare a ajutorului.
Președintele asociației de proprietari din România, Radu Opaina, spune că, spre exemplu, una din modalități ar fi aceea de a oferi acest ajutor asemănător ticheteleor de masă sau a voucherelor valorice.
Radu Opaina: Venea cu tichetul la administrator, primea administratorul tichetul şi îl dădea mai departe la furnizori. Şi a doua modalitate, mai simplă, prin mandat poştal. Să ducă cu mandat poştal la fiecare beneficiar și strângea banii. Cu banii aceia, omul îşi plătea nevoile, că pentru asta strâng banii aceia, nu pentru altceva.