CFR Infrastructură a anunțat că primii 6 kilometri de cale ferată complet modernizată din cadrul tronsonului Lugoj – Timișoara Est vor fi dați în circulație în prima parte a lunii iunie. Segmentul face parte din magistrala feroviară Caransebeș – Arad, reabilitată cu fonduri europene prin PNRR. Tot în zona stației CF Belinț va fi inaugurat și primul peron nou, destinat liniei III și IV, conform: https://www.opiniatimisoarei.ro/
Lucrările la Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est au depășit 30% execuție, acesta fiind cel mai avansat din cele patru tronsoane ale magistralei. Constructorul FCC Construccion SA finalizează în perioada următoare:
-
2 km între interstația Lugoj – Belinț,
-
2 km în stația Belinț (cu 6 aparate de cale noi),
-
2 km între interstația Belinț – Chizătău.
Redeschiderea circulației pe acest nou traseu va permite continuarea lucrărilor pe firul I, prin demontarea vechii infrastructuri.
Întregul proiect de reabilitare feroviară se întinde pe 162 km între Caransebeș și Arad și beneficiază de un buget de aproape 9 miliarde de lei. Termenul de finalizare este sfârșitul anului 2026. După modernizare, trenurile de călători vor putea atinge viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă – 120 km/h.
În paralel, lucrările pe celelalte tronsoane progresează:
-
Lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39,56 km) este în faza de pregătire de șantier;
-
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13,86 km) este realizat în proporție de 16%;
-
Lotul 4 Ronaț Triaj – Arad (54,86 km) a ajuns la 15,2% execuție.
































































































































