Connect with us

Hi, what are you looking for?

autoliv

Economie

Reguli noi pentru românii care închiriază locuințe.

Reguli noi pentru românii care închiriază locuințe. Sancțiunile pot ajunge până la 1.000 de lei

ANAF a publicat pe site-ul său modelul de înregistrare a contractului de închiriere a locuințelor, încheiat între proprietar și chiriaș, informează stiri.tvr.ro.

De la 1 ianuarie au devenit obligatorii completarea unei noi declarații și atașarea unei fotocopii a contractului de închiriere.

Publicitate. Scroll pentru a continua.
Foto Video Nunta Oferte

Proprietarii pot depune aceste documente la Registratura ANAF, prin Poștă sau online.

Publi Vest Anunturi gratuiteCodul de procedura Fiscală s-a modificat și îi obligă acum pe proprietarii care închiriază locuințe să completeze un formular tipizat și să anexeze o fotocopie a contractului.

Documentele nou semnate trebuie declarate în 30 de zile, iar pentru cele aflate deja în derulare, proprietarii au timp trei luni să trimită contractele la ANAF.

Acestea se adaugă declarației estimative de venituri, obținute din chirie, care trebuie în continuare declarate până pe 25 mai.

Publicitate. Scroll pentru a continua.
Foto Video Nunta Oferte

Proprietarii mai au obligația să anunțe Fiscul dacă, ulterior, apar modificări în contract.

Există și excepții. Cei care dau terenurile în arendă sau închiriază camere și apartamente în scop turistic nu trebuie să înregistreze contractele de închiriere.

+Dar aceștia vor trebui în continuare să depună declarațiile estimative de venit.

Înregistrarea contractelor de închiriere s-a mai aplicat înainte de 2015. Și a fost eliminată din 2016 pentru a nu mai pune proprietarul pe drumuri.

Publicitate. Scroll pentru a continua.
Foto Video Nunta Oferte

Prin reintroducerea ei, ANAF urmărește să aibă o evidență clară a veniturilor obținute și declarate din chirii.

Potrivit ANAF, numărul celor care declară venituri din cedarea de bunuri a scăzut semnificativ după eliminarea declarării contractelor. Acum, potrivit legii sancțiunile pot ajunge până la 1.000 de lei.

În plus, tot de la 1 ianuarie 2023, impozitarea se va aplica la valoarea totală a chiriei, eliminându-se astfel deducerea de 40% acordată până acum.

Publicitate. Scroll pentru a continua.
Foto Video Nunta Oferte

Adăuga comentariul tău !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă recomandăm

Știri din Lugoj

Poliția Municipiului Lugoj are un nou șef. Comisarul-șef Cristian Dimofte a fost declarat admis la concursul organizat pentru ocuparea funcției de conducere și revine...

Actualitate

Un cutremur s-a produs miercuri dimineață, 7 octombrie, în vestul României, în zona Banat, județul Arad. Seismul a avut magnitudinea 2,8 și s-a produs...

Stiri Timișoara

Lovitură de teatru în dosarul care a zguduit CFR Timișoara! Cei nouă angajați ai CFR Călători care fuseseră condamnați în primă instanță la pedepse...

Stiri din Timiș

O femeie de 29 de ani a fost reținută pentru 24 de ore, după ce polițiștii au depistat-o conducând pe DN6, în județul Timiș,...