Rezultatele simulării Evaluării Naționale din acest an pentru elevii din județul Timiș au arătat o performanță mai scăzută decât se aștepta. Aproape o treime dintre cei 5399 de elevi care au susținut examenul nu au reușit să obțină media minimă de 5, necesară pentru a fi considerați admisi la licee. Acesta este un semnal de alarmă în privința pregătirii elevilor din Timiș pentru examenul de capacitate, care se va desfășura la sfârșitul acestui an, conform: https://www.opiniatimisoarei.ro/
Potrivit datelor centralizate de Inspectoratul Școlar Timiș, din totalul celor 5399 de elevi participanți, 30% dintre aceștia nu au reușit să obțină o medie de 5, iar alți 851 de copii au obținut medii între 5 și 6. Aceasta indică un nivel de pregătire mai scăzut decât cel dorit, iar elevii care se află în această categorie vor avea nevoie de un efort suplimentar pentru a reuși să obțină rezultate mai bune în iunie.
În schimb, rezultatele mai bune au fost obținute de un număr semnificativ de elevi. La capătul superior al spectrului, 301 elevi au reușit să obțină medii între 9 și 9,99, ceea ce reprezintă o performanță excelentă, în timp ce 729 de elevi s-au situat între 8 și 8,99. De asemenea, 920 de elevi au avut medii între 7 și 7,99, iar 838 de copii au reușit să obțină medii între 6 și 6,99, ceea ce arată că există un număr important de elevi care pot continua cu șanse mari spre un liceu de top din Timișoara sau județ.
Interesant este că niciun elev nu a reușit să obțină media 10, ceea ce sugerează o performanță perfectă la toate disciplinele. Totuși, au fost 3 elevi care au obținut nota 10 la Limba Română și 23 care au avut nota 10 la Matematică, ceea ce demonstrează că există elevi cu potențial remarcabil, dar care nu au reușit să obțină un rezultat perfect pe ansamblu.
Aceste rezultate pun sub semnul întrebării eficiența metodelor de pregătire și strategia de învățământ, mai ales în contextul unui examen care poate decide viitorul liceal al elevilor. Mulți dintre cei care nu au reușit să obțină media minimă vor trebui să intensifice pregătirea în lunile care urmează, pentru a avea șanse mai mari în examenul final din iunie.
De asemenea, această simulare ridică întrebări importante în legătură cu accesul la educație de calitate, pregătirea cadrelor didactice, dar și cu implicarea părinților și a comunității în procesul educațional. În contextul în care elevii din Timișoara și județul Timiș se confruntă cu provocări legate de performanță, este esențial ca toate părțile implicate să colaboreze pentru a îmbunătăți rezultatele școlare și pentru a sprijini elevii care au nevoie de ajutor suplimentar.