Connect with us

Hi, what are you looking for?

autoliv

Economie

Inspecția Muncii anunță controale la angajatori, după majorarea salariului minim

Inspecția Muncii reamintește tuturor angajatorilor că, începând cu data de 1 iulie 2026, intră în vigoare prevederile H.G. nr. 146/2026. Salariul minim pe economie a fost majorat de la 1 iulie 2026 cu aproximativ 6,8%, ceea ce implică și creșterea costurilor suportate de angajatori.

Conform noilor reglementări, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată crește la 4.325 lei lunar (fără sporuri sau alte adaosuri). Tariful orar este de 25,949 lei/oră (pentru un program normal de lucru de 166,667 ore/lună).

Publicitate. Scroll pentru a continua.
Foto Video Nunta Oferte

Angajatorii trebuie să modificare, în condițiile legii, contractele individuale de muncă aflate sub acest plafon, iar noile salarii trebuie transmise obligatoriu în REGES în termen de 20 de zile lucrătoare.

Inspectoratele Teritoriale de Muncă vor efectua acțiuni de control pentru a verifica aplicarea corectă a legii. Negarantarea în plată a salariului minim legal constituie contravenție și se sancționează cu amenzi de până la 200.000 lei, avertizează Inspecția Muncii.

Publicitate. Scroll pentru a continua.
Foto Video Nunta Oferte

Vă recomandăm

Știri din Lugoj

Poliția Municipiului Lugoj are un nou șef. Comisarul-șef Cristian Dimofte a fost declarat admis la concursul organizat pentru ocuparea funcției de conducere și revine...

Știri din Lugoj

Podul de Fier din Lugoj se apropie de momentul redeschiderii circulației, însă traficul nu poate fi reluat până la finalizarea tuturor intervențiilor din zonă....

Stiri Timișoara

Lovitură de teatru în dosarul care a zguduit CFR Timișoara! Cei nouă angajați ai CFR Călători care fuseseră condamnați în primă instanță la pedepse...

Stiri din Timiș

Buziașul face un pas important pentru dezvoltarea turismului local. Consiliul Local a aprobat în unanimitate proiectul pentru construirea unei noi zone de agrement, o...