Lucrările de modernizare a magistralei de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, desfășurate pe patru loturi și finanțate din fonduri europene prin PNRR, avansează inegal. Cel mai avansat tronson este Lugoj – Timișoara, cu 18,30% grad de realizare, însă pe segmentul Caransebeș – Lugoj, stadiul fizic rămâne 0%, fiind încă în etapa de proiectare, conform: https://www.opiniatimisoarei.ro/
Modernizarea, începută în primăvara anului 2024, are drept obiectiv reabilitarea completă a
unei magistrale de 162 km, astfel încât trenurile de pasageri să atingă viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă 120 km/h. Loturile au termene de finalizare estimate între 2026 și 2027.
Detalii despre stadiul fiecărui lot:
- Lot 1 Caransebeș – Lugoj (39,56 km): Lucrările includ 6 stații, 12 poduri și 19 podețe. Progresul este nul, fiind în derulare etapa de proiectare. Lucrările sunt gestionate de asocierea Webuild SPA – Salcef SPA. Termen final: 2027.
- Lot 2 Lugoj – Timișoara Est (53,91 km): Stadiu fizic al lucrărilor: 18,30%. Se lucrează la 7 stații, 11 poduri și 1 pasaj superior, sub coordonarea FCC Construccion SA. Termen final: 2026.
- Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13,86 km): Progres de 1,30%. În proiect sunt incluse 5 stații, 3 poduri, 4 pasaje superioare și 5 inferioare. Lucrările sunt realizate de asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA. Termen final: 2026.
- Lot 4 Ronaț Triaj – Arad (51,86 km): Stadiu fizic de 4,40%. Lucrările vizează 5 stații, 6 poduri, 30 de podețe și 16 pasaje. Aceeași asociere lucrează și pe acest tronson. Termen final: 2026.
Deși trei șantiere sunt active, progresul general este lent, iar lucrările pe Caransebeș – Lugoj nu au început încă efectiv. Proiectul, evaluat la aproape 9 miliarde de lei, promite să transforme radical infrastructura feroviară din vestul țării.