Timișoara are nevoie de o mai bună promovare turistică pentru a atrage mai multe zboruri internaționale, susțin reprezentanții Aeroportului Internațional. În prezent, traficul aerian este dominat de călătoriile de afaceri și de muncă, în timp ce turismul ocupă abia locul al treilea, conform: https://www.radiotimisoara.ro/
Potrivit purtătorului de cuvânt al Aeroportului Internațional Timișoara, Amalia Matei, lipsa vizibilității orașului în afara țării este un obstacol major în extinderea rețelei de rute aeriene. Ea subliniază că, pentru o companie aeriană, interesul pentru o destinație este direct proporțional cu popularitatea acelei locații în rândul publicului internațional.
Promovarea orașului este esențială nu doar pentru trafic aerian, ci și pentru economia locală. Restaurantele și, mai ales, hotelurile depind de turiști, iar atragerea acestora poate revitaliza sectorul HoReCa.
În acest sens, Aeroportul colaborează deja cu autoritățile locale, precum Consiliul Județean Timiș și Primăria, prin Organizația de Management al Destinației „Visit Timișoara”, pentru a elabora strategii de promovare eficientă.
Un exemplu de succes este Oradea, care a investit constant în promovare turistică, devenind în ultimii ani o destinație atractivă. Reprezentanții Aeroportului din Timișoara spun că o abordare similară ar putea aduce rezultate rapide și în vestul țării.
Timișoara are potențialul de a deveni nu doar un hub de afaceri, ci și o destinație turistică apreciată la nivel european. Totul depinde de modul în care își va spune povestea lumii.