Connect with us

Hi, what are you looking for?

Administrație

Trei firme interesate de Spital, două de Podul de Fier și una de Primărie

La expirarea termenului de depunere a ofertelor, există șase firme pentru toate cele trei mari proiecte de dezvoltare a Lugojului. Sunt trei societăți pentru construcția noului spital, două pentru reabilitarea Podului de Fier și una pentru reabilitarea sediului administrativ al Primăriei Municipiului Lugoj.
Pentru reabilitarea Podului de Fier s-au depus două oferte.

Termenul limită de depunere a fost luni, 20 mai, până la ora 15. S-au înscris doi ofertanți. Analiza ofertelor va începe imediat, undeva în două săptămâni şi dacă ofertele sunt conforme, va fi desemnat un câștigător.

Este o finanțare de 17 milioane de lei primită prin Programul Național ”Anghel Saligny” și obținută de actuala administrație.

Proiectul prevede și o rezervă de fonduri în cazul în care va trebui refăcută pila sau piciorul podului.

Lucrările la Podul de Fier

Proiectul prevede reabilitarea integrală cu păstrarea structurii actuale de metal – cerință impusă de Direcția Județeană de Cultură, refacerea vămilor, înlocuirea tablierului metalic, verificarea tuturor niturilor și înlocuirea celor necorespunzătoare din punct de vedere al siguranței. La solicitarea Direcției ABA Banat, se va face dotarea cu instrumente de monitorizare permanentă a nivelului apei, care vor înlocui vechea scăriță gradată și vor transmite în timp real datele către Apele Române.
Vor fi amenajate vămile, atât în partea superioară, cât și subsolurile lor și toată structura de rezistență, la solicitarea Direcției de Monumente. Termenul de execuție este de trei luni.
”Încercăm să începem lucrările cât mai devreme, să profităm de perioada de vacanță, ca să nu afectăm prea mult traficul”, spune Claudiu Buciu, primarul ales al urbei.

Noua unitate medicală, în grafic

La Noul Spital sunt depuse trei oferte. A început deja evaluarea lor. Având în vedere că s-a mai făcut o evaluare, cea actuală va dura mult mai puțin, maximum o lună de zile.
Managerul de proiect, Claudiu Buciu, spune că lucrările se pot încadra în grafic, în ciuda întârzierii provocate de respingerea ofertei inițiale:

”Avem și presiunea timpului, trebuie să recunoaștem asta. Noi am redus termenul de proiectare și construcție față de licitația anterioară, pentru că termenul de finalizare este la sfârșitul anului 2026. Nu este o problemă cu încadrarea în termen, ne putem încadra. Sperăm să atribuim cât mai repede și firma care va câștiga să se încadreze în termenele solicitate de noi. Este realizabil, proiecte similare de mai mare anvergură au fost realizate într-un an și jumătate.
Noi am avut acel incident, în care o firmă s-a prezentat cu acte false. Asta trebuie subliniat în mod expres și acesta a fost motivul pentru care am reluat licitația”.

Contractul de finanțare pentru noul spital, în valoare de 151 milioane de euro prin PNRR (cea mai mare finanțare din istoria Lugojului), a fost semnat, iar toate cheltuielile făcute de Municipiul Lugoj pentru obținerea finanțării și pentru documentațiile tehnico-economice au fost rambursate.

Mutare provizorie în sediul fostei Prefecturi

Pentru reabilitarea sediului administrativ al Primăriei există o singură ofertă. Aceasta este în evaluare deja. Așteptăm în maximum două săptămâni un raport de evaluare din partea consultanților și a comisiei de evaluare. Proiectul este în valoare de 14 milioane de lei.

”În perioada derulării lucrărilor, cel mai probabil, activitatea Primăriei se va muta în sediul fostei Prefecturi. Din partea proprietarilor, avem o ofertă de 11 euro / mp, cu toate utilitățile incluse: apă, canal, încălzire, răcire vara, curățenie și pază din partea lor. Această ofertă va fi negociată de o comisie formată din cinci consilieri locali, după cum este procedura, comisie care va fi numită prin HCL. Estimăm că vom închiria aproximativ 900 mp, cu un cost total de 10.000 euro pe lună. Asta va fi pe o perioadă de un an și trei luni, cât durează lucrările”, spune Claudiu Buciu.

Administrația locală consideră că nu există un alt spațiu disponibil pentru mutarea tuturor angajaților, pentru ca interacțiunea cu cetățenii să fie cât mai puțin afectată. Existau și alte spații de închiriat, dar erau cu chirie mult mai mare și compartimentare inadecvată, plus că oamenii s-au obișnuit să vină tot în centru să-și rezolve problemele.

”Repet, oferta este făcută la 11 euro / mp, cu toate uti­li­tă­țile, plus pază și curățenie și va fi negociată de o comisie de consilieri locali. Evident, negocierea contractului de închiriere va avea loc după de­sem­narea câști­gă­to­rului la licitația pentru clădirea Primăriei. Atunci când avem certitudinea că începem lucrările, atunci semnăm contractul de închiriere”, spune Buciu.

Înainte de începerea lucrărilor de reabilitare, el precizează că mișcarea nu va fi de pe o zi pe alta, apreciind la două luni timpul necesar mutării birourilor în noua locație.

sursa: redesteptarea.ro

Adăuga comentariul tău !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă recomandăm

RELIGIE

Biserica Ortodoxă Română a proclamat oficial, marți, introducerea a 16 noi sfinți în calendarul ortodox, printre care și Arsenie Boca. Evenimentul a fost marcat...

Știri

Grinzile de aproape 40 de metri au fost instalate noaptea trecută pe viitorul pasaj rutier peste Autostrada Vestului, în zona Sânandrei, asigurând astfel o...

Cultură

Lăsați-vă purtați de magia muzicii marilor filme în cadrul unui eveniment unic și emoționant: „Unforgettable”, un recital de excepție care aduce în prim-plan coloanele...

Cultură

Lucrările la noua linie de cale ferată dintre Timișoara și Arad au scos la iveală 21 de situri arheologice de mare importanță, contribuind semnificativ...